כיצד מטפלים בדלקות חניכיים סביב שתלי שיניים?

כיצד מטפלים בדלקות חניכיים סביב שתלי שיניים?

“דלקת חניכיים שמתפתחת סביב שתלים דנטליים, או בשמה המדעי פריאימפלנטיטיס, היא תופעה מוכרת”, אומר ד”ר מאיר אבירם, מומחה להשתלות שיניים. “אבל מושתלי השיניים לא צריכים לדאוג – יש דרך לטפל בדלקות אלה”.

מאפייני מחלת חניכיים סביב שתל

לאחר התקנה של שתל ולאורך השנים שלאחר מכן, מצטברים חיידקים עליו וסמוך לקו החניכיים. הדבר עלול ליצור דלקת מקומית, שהסימפטומים שלה הם אדמומיות, נפיחות ודימום. אם הדלקת אינה מטופלת בזמן, היא עלולה להעמיק ולהתחיל לפגוע בעצם שתומכת בשתל.

אופן הטיפול בדלקת

בדומה לטיפול במחלת חניכיים סביב שיניים טבעיות, הדגש בטיפול בדלקת סביב שתלים הוא על ניקיון הפה והפחתת עומס החיידקים על פני השטח של השתלים. במקרה והדלקת התפתחה לפגיעה בעצם, קיים צורך לשלב בטיפול אנטיביוטיקה מקומית. במקרה הגרוע ביותר בו הנזק לעצם שסביב השתלים הוא נרחב ביותר, יש צורך בפעולה כירורגית להסרת השתלים ובניית העצם.

כיצד ניתן למנוע אותה?

ד”ר מאיר אבירם מציין כי ניתן מראש למנוע דלקת כזו על ידי הקפדה על היגיינת הפה ושמירה על ניקיון השיניים על בסיס יומי. כמו כן, יש להקפיד להגיע אל שיננית כל חצי שנה כטיפול תחזוקה. כאמור, אי הקפדה ותחזוקה של השתלים עלול להוביל לאבדן של עצם סביב השתל ולסיבוכים אחרים.

לסיכום, דלקת חניכיים סביב שתלים דנטליים היא צרה שאפשר להימנע ממנה בקלות באמצעות שמירה והקפדה על ניקיון חלל הפה והשיניים ע”י פעולות פשוטות כמו צחצוח, שימוש במי פה ושאר אמצעים על בסיס יומי. גם אם למרות כל המאמצים התפתחה דלקת בחניכיים זה אמנם לא סוף העולם ויש דרכים שונות לטפל בה על פי חומרתה, אבל כאמור עדיף להימנע מראש מלהגיע בכלל למצב כזה.

סגירת תפריט