כיצד מבוצעת הרמת סינוס בשיטה הקלאסית?

כיצד מבוצעת הרמת סינוס בשיטה הקלאסית?

לפעמים מטופלים שרוצים לעבור השתלת שיניים נאלצים בלית-ברירה לבצע הרמת סינוס. כיצד התהליך מבוצע בשיטה הקלאסית וכמה זמן זה לוקח? דוקטור מאיר אבירם, רופא שיניים שהתמקצע בביצוע השתלות, מספק תשובות לשאלות אלה.

“בשיטה הקלאסית”, מסביר דוקטור מאיר אבירם, “קודם כל עוקרים את השיניים הבעייתיות ומנקים את הדלקת באזור. תהליך ההחלמה בשלב זה עומד על חודשיים עד לריפוי מלא”.

לדברי דוקטור מאיר אבירם, רק לאחר שהמקום החלים לחלוטין מהעקירה ומהדלקות ניתן לגשת לביצוע הרמת הסינוס עצמה. במסגרת ניתוח הרמת הסינוס מוכנסת אבקת עצם כתושה לחניכיים, כדי שזו תיקלט ותשמש חומר גלם לבניית עצם טובה בעלת נפח מספק לביצוע השתלת השיניים. בניית העצם החדשה לוקחת שמונה חודשים.

אחרי שאבקת העצם הכתושה עשתה את עבודתה, ניתן להשתיל את השיניים החדשות. יש לחכות חצי שנה עד לקליטתן המלאה בחניכיים, ואז עוד חודש אחרי שמרכיבים את כיפות הריפוי על השתל.

כמעט שנה וחצי ללא שיניים

בחישוב מהיר, המסקנה היא שמרגע שהחלטתם על השתלה ועד שתוכלו להשתמש בפועל בשיניים החדשות שלכם, יעברו לא פחות מ-17 חודשים עד לתום התהליך, כאשר בזמן הזה תיאלצו לחיות עם תותבות לא נוחות או לנסות להסתדר בלי שיניים חלופיות כלל.

דוקטור מאיר אבירם: “אפשר לקצר את זמן ההמתנה לחצי בערך באמצעות הרמת סינוס בשילוב עם השתלת שיניים בטיפול אחד בלבד. מדובר בחיסכון של חצי שנה וניתוח אחד”. כיום קיימות שיטות מתקדמות יותר מהרמת סינוס קלאסית, כמו שימוש בשתלים קצרים או שתלים בהטיה.

 

סגירת תפריט