מה הם אחוזי ההצלחה של הליך השתלת שיניים?

מה הם אחוזי ההצלחה של הליך השתלת שיניים?

אמנם השתלת שיניים היא אחד ההליכים המוצלחים ביותר בתחום של רפואת השיניים, אבל לא לעולם חוסן ואף אחד אינו יכול להתחייב שכל הליך מסוג זה יצליח. דוקטור מאיר אבירם, מנהל רשת מרפאות השיניים “טיפול בחיוך”, מסביר מה סיכויי ההצלחה של הטיפול ומה עלול להשפיע על הסיכויים לרעה.

על פי מחקרים שנעשו בנושא, שיעור ההצלחה של השתלת שיניים עומד על כ- 95 אחוזים. בלסת התחתונה שעורי ההצלחה טובים מעט יותר שכן בלסת העליונה העצם ספוגית יותר ובתחתונה דחוסה יותר. לפעמים מצב העצם התומכת אינו טוב מספיק כדי להחזיק עליו את השתל הדנטלי.

סיבות לכישלון השתלת שיניים

ישנן סיבות רבות מדוע השתלת שיניים עלולה להיכשל:

1. הרגלי עישון של המטופל. מעשנים נמצאים בסיכון גבוה לכישלון של ההשתלה ממגוון של סיבות, ולכן ההמלצה היא תמיד להימנע מעישון לפני תחילת התהליך.

2. גורם אחר שעלול להוביל כישלון השתלת השיניים הוא תחזוקה לקויה של היגיינת הפה. אמנם היתרון של השתלים הדנטליים הוא שלא מתפתחים עליהם חורים, אבל כן יכולה להתפתח סביבה דלקת חניכיים בדומה לזו שסביב שן טבעית.

3. כישלון בהשתלת שיניים עקב כשל בתהליך הקליטה לעצם (האוסיאואינטגרציה). תאי הגוף האחראים על בניית עצם מסביב לשתלים אינם ממלאים את תפקידם, והשתל איננו נתפס בעצם.

4. איזון לא נכון של הכתרים והתותבות שנשענים על השתלים: אם רופא השיניים מניח את השתל או הכתר באופן שגוי, השתלים עלולים להישבר, הכתרים עלולים להתרופף ותתפתח סביבם דלקת. לכן, ממליץ דוקטור מאיר אבירם, תמיד לפני שאתם מתחילים בתהליך השתלת שיניים רצוי לבדוק ולהתרשם מהרופא המטפל בכם.

5. אנשים הלוקים בסוכרת לא מאוזנת הם בסיכון מוגבר לחוסר קליטה של השתלים.

סגירת תפריט