כיצד מתנהלת השתלת שיניים ממוחשבת ומה הרווח בה?

כיצד מתנהלת השתלת שיניים ממוחשבת ומה הרווח בה?

כיום, מחשבים נמצאים בכל מקום – אצלנו בבית, בסמטארטפון שבכיס שלנו, במקום העבודה ועוד. גם אל תחום רפואת השיניים המחשב הצליח לחדור. ביטוי לכך היא היכולת בימינו לנהל השתלת שיניים ממוחשבת. ד”ר מאיר אבירם, מומחה להשתלות שיניים, מסביר כיצד השתלה מסוג זה מתנהלת.

“במסגרת השתלת שיניים ממוחשבת”, אומר ד”ר מאיר אבירם, “רופא השיניים עושה שימוש בסורק אינטראוראלי, שמטרתו לתכנן את הסדים. לאחר שמתקבלת תמונת מצב וירטואלית ותלת מימדית של הלסת והשיניים, קל יותר לתכנן באופן מדויק את המיקום של כל כתר ושתל”.

את התוצרים הללו שולחים אל מעבדה מיוחדת, ובהתבסס עליהם מיוצר סד, שהוא למעשה סוג של שבלונה המדריכה את כיוון המקדח של הרופא בעת ההשתלה עצמה. בחלק מהמקרים המעבדה גם תשלח כתרים זמניים למרפאה, שם המבנים והכתרים יוצבו בפיו של המטופל כשיקום זמני.

הרווח הכפול של השתלה ממוחשבת

לדברי ד”ר מאיר אבירם, תכנון השתלים באופן זה מאפשר לרופא השיניים לצמצם באופן משמעותי את ההתערבות הכירורגית, ולכן צופן בתוכו רווח כפול:

  1. אם החדרת השתלים מבוצע ללא חתכים בחניכיים, זמן ההחלמה של המטופל קצר יותר.
  2. אם העצם מאפשרת זאת, המטופל מסיים את השיקום הזמני כבר באותו יום.
  3. אפשר לבצע טיפולים שמסובך לרופא לבצע כי אין הרבה עצם, ברמת דיוק מוגברת.
  4. זמן הטיפול יורד כי קיים בטחון גדול יותר של הרופא בקידוח.

יש לציין כי לא כל אחד יכול לעבור השתלה ממוחשבת. השימוש בשיטה זו תלוי במצב הרפואי של המטופל – האם יש לו מספיק עצם תקינה? האם הוא סובל ממחלות רקע שעלולות למנוע ממנו השתלה באופן כזה? על פי התשובות, רופא השיניים יחליט האם לבצע את השתלת השיניים באופן ממוחשב או בשיטה אחרת.

 

 

סגירת תפריט