בשביל מה צריך בכלל השתלת שיניים?

לפעמים כאשר מטופל יושב איתי לפגישת ייעוץ לפני תחילת טיפול הוא שואל אותי “דוקטור מאיר אבירם, בשביל מה אני צריך בכלל השתלת שיניים?”. יכולתי לתת לו המון סיבות, אבל למעשה, לכל אחד יש את הסיבות שלו.

אנשים הזקוקים להשתלות שיניים עושים זאת ממגוון סיבות, אבל לכולן מכנה משותף אחד: חוסר שיניים. “קיים כמובן העניין האסתטי”, אני מתחיל את ההסבר. “אף אחד לא רוצה להסתובב עם שיניים חסרות בפה. זה עושה רושם ראשוני לא טוב, בלשון המעטה, ובמוקדם או במאוחר גם יפגע בביטחון ובדימוי העצמי שלך”.

“אבל יש גם סיבה רפואית טובה מדוע לבצע השתלת שיניים”, אני ממשיך. “כאשר הרבה שיניים בפה חסרות, נוצר מצב בו העומס על הפה אינו מתפזר בצורה טובה. התוצאה היא עומס יתר על מעט השיניים שכבר נותרו, מה שעלול לגרום לאבדן שלהן ולמגוון של בעיות אחרות”.

“ומה עם תותבות?” שואל המטופל.

“אמנם אפשר להיעזר בתותבות נשלפות”, אני עונה, “אבל זה פחות מומלץ. מכיוון שמדובר בגוף זר בפה, בטווח הרחוק כל ההתעסקות עם התותבות הופכת למעיקה ולא נוחה, במקביל לפחד התמידי שהן ייפלו לך בפתאומיות ברגע הכי לא מתאים. בנוסף, מכיוון שהן תופסות הרבה נפח בפה, פחות נח לאכול איתן, ולעתים, לפחות במקרה של תותבות שלמות עליונות, גם מרגישים פחות את מרקם האוכל וטעמו “.

“הבנתי אותך”, אומר המטופל, ובנקודה זו הוא בדרך כלל משתכנע בנחיצות של ביצוע הליך השתלת שיניים. “תודה רבה על ההסבר, דוקטור מאיר אבירם”.

סגירת תפריט