איך מתבצע פיצול רכס להרחבת עצם הלסת?

איך מתבצע פיצול רכס להרחבת עצם הלסת?

“כשאתם מגיעים לרופא עם עצם צרה, הוא יגיד לכם שאי אפשר לבצע את השתל בגלל שהיא צרה מדי”, אומר דוקטור מאיר אבירם, רופא שיניים שהתמקצע בהשתלות. “לדוגמה, אם שתל הוא בגודל של 3 מ”מ והעצם היא גם 3 מ”מ, היא פשוט תתבקע”.

לכן, לדברי דוקטור מאיר אבירם, במצב כזה כדי לבצע את ההשתלה חייבים לעשות עיבוי, שהוא למעשה הרחבה של העצם לפני ההשתלה. קיימות מספר שיטות לעשות זאת. אחת מהן נקראת פיצול רכס.

תהליך פיצול רכס

“מה שקורה הוא שאם תנסו לשים את השתלים על רכס עצם צר הם יבלטו מהצדדים, הסליל שלהם יהיה חשוף והם ייכשלו”, מסביר דוקטור מאיר אבירם. “זו לא אופציה ולכן אנו עושים חריץ בעצם כדי לפצל אותה”.

את תהליך פיצול הרכס אנו עושים באמצעות מכשירים עדינים שבאמצעותם אנו מרחיבים את העצם. זה נראה אולי מאיים אבל לא באמת, זו עבודה מאוד עדינה. רופא השיניים צריך מיומנות גבוהה מאוד כדי לבצע אותה. אחרי שהרחבנו את העצם אנו שמים את השתלים בתוך העצם המורחבת. לרווח שנוצר אנו מכניסים עצם כתושה, בדרך כלל ממקור אנושי או בקר. כדי שהאבקה לא תתפזר אנו עוטפים את האזור עם חומר בשם ממברנה, סוגרים את החניכיים וממתינים.

לאחר שלושה-ארבעה חודשים העצם כבר רחבה, השתלים נמצאים בפנים, אפשר לשים עליהם את המבנים ומיד לאחר מכן ניתן לשים את הכתרים החדשים שלכם. והנה – יש לכם שיניים קבועות בפה.

התהליך אורך מספר חודשים כי צריך לתת לגוף לבנות את העצם החדשה. לאחר מכן בתהליך קצר מאוד ניתן להגיע אל קו הסיום.

צריכים המחשה ויזואלית בשביל להבין את התהליך? צפו בסרטון מטה להדגמה וירטואלית של פיצול רכס.

 

 

סגירת תפריט